Od podzimu 2025 otevíráme novou základní školu v České Kamenici!
Po téměř tříletém fungování naší komunitní svobodné školy ve Františkově nad Ploučnicí jsme udělali další krok a k letošnímu podzimu se naše škola dočká vyhlíženého přestěhování do České Kamenice a vstupu do rejstříku MŠMT jako svobodná základní škola pro I. a II. stupeň.
Se samotnou realizací proměny v rejstříkovou školu se pojí řada změn a proto bychom Vás, milí rodiče a příznivci Svobodné země, poprosili o vyplnění krátkého dotazníku mapující zájem o docházku do nově rozkvétající školy a sdílení Vašich plánů, očekávání, i případných obav s tím spojených.
DOTAZNÍK MAPUJÍCÍ (nejen) ZÁJEM O DOCHÁZKU K VYPLNĚNÍ ZDE
Vyplněním dotazníku se nezavazujete k docházce Vašeho dítěte do školy, ten slouží pouze pro nás jako informace o Vašem zájmu, na základě kterého se Vám zavčas ozveme s informacemi o možnostech zápisu a přestupu do naší rejstříkové základní školy v České Kamenici.
Děkujeme!
Ochrana osobních údajů se řídí směrnicemi „GDPR – Směrnice pro ochranu osobních údajů a jejich zabezpečení“.
Sebeřízené vzdělávání postavené na konceptu ROZKVÉTÁNÍ
- inovativní koncepce spolupráce dítěte s osobním mentorem tak, aby samo dítě dokázalo objevovat své silné stránky a talenty a rozvíjet je spolu s dalšími znalostmi a dovednostmi,
- dítě pracuje individuálně i ve věkově smíšené skupině (třídě), volí si své projekty, jimž se v čase školy věnuje,
- na bázi pravidelnosti, opakování, sebereflexe a reflektování postupu se učí nejen potřebným znalostem, ale i zodpovědnosti za splnění stanovených osobních cílů,
- individuální rozvoj od hravosti a radosti z objevování v prvních dnech ve škole až po kariérní poradenství a nalézání svého dalšího směrování na základě sebepoznání ve vyšších ročnících,
- SZ v souladu s vlastním školním vzdělávacím plánem (ŠVP) zajišťuje široké možnosti způsobů a oblastí učení se napříč jednotlivými ročníky, nabízí širokou paletu lekcí a workshopů, kterých se děti mohou účastnit i mimo svou individuální práci na projektech,
- ve volbě témat a lekcí poskytujeme dítěti úplnou volnost rozhodnutí podpořenou pravidelnou reflexí s mentorem,
- chyba u nás neexistuje, vše je totiž cenná zkušenost,
- dítě má právo objevovat i to, co mu nesedí, nebaví ho, v čem se necítí dobře a co si rozvíjet nepřeje,
- i to je součástí sebepoznávání a sebeuvědomění, respektujeme individuální nastavení, jež se samozřejmě u dětí v čase vyvíjí a proměňuje,
- zachycujeme vše, čemu se dítě učí, aniž by si toho často samo povšimlo, protože se učí prožitkem, zkušeností a činností samotnou,
- rozvíjíme poznávání sebe i světa, orientaci ve společnosti i ve vlastních pocitech
- děti přirozeně rozvíjí takzvané „soft skills“, tolik potřebné a žádané schopnosti pro fungování v dnešní společnosti a na trhu práce (např. komunikativnost, sebereflexe, sebeprosazení, samostatnost, řešení konfliktů, asertivita apod.),
- podrobnosti celé vzdělávací koncepce k přečtení ZDE
Hodnoty a principy vzdělávání v naší základní škole
HODNOTY:
- Svoboda
- Respekt
- Důvěra
- Zodpovědnost
- Komunikace
- Hravost a kreativita
PRINCIPY:
- Vnitřní motivace jako základní princip učení. Dětem je přirozená touha poznávat, objevovat, učit se. V naší škole nenajdete známky, hodnocení „dobře x špatně“, srovnávání, tlak na výkon či jiné prvky vnější motivace.
- Sebeřízení. Děti samy řídí své vzdělávání. Jen ony rozhodují o tom, co se chtějí naučit. Podnětné prostředí jim dává možnost seznámit se s rozličnými dovednostmi či vědomostmi a rozvinout svůj potenciál. Pomáháme rozpoznat talent a co je jeho silnou nebo slabší stránkou v maximální důvěře na jejich osobní cestě učením.
- Respektujeme individuální vývoj a zralost dětí.
- Věkově smíšená skupina poskytuje dětem možnost učit se od sebe navzájem, učit se vzájemné spolupráci, diskuzi s možností pocítit zpětnou vazbu, respektu a budování kvalitních mezilidských vztahů.
- Prostřednictvím „školního sněmu“ se děti spolupodílí na chodu školy, společně vytváří smysluplná pravidla a přijímají zodpovědnost za svá rozhodnutí.
- Rodiče jsou neoddělitelnou součástí školy, mohou se zapojit do plánovaných aktivit, aktivně se podílet na chodu komunity školy. Plánujeme pravidelná setkávání v rámci „Tripartity“ rodiče, dítěte a průvodce.
Zastoupení našeho týmu ve SZ rejstříkové
Kateřina Šedivá
Ředitelka ZŠ Svobodná země
Zakladatelka spolku Svobodná země, z.s.
katerina@svobodna-zeme.cz
+420 774 736 126
Zuzana Agrea Hewelin
Zodpovědná osoba za vzdělávání a rozvoj dětí
Vedoucí mentor, průvodce
Kariérní poradenství a Školní klub pro náctileté (II. stupeň)
Zakladatelka spolku Svobodná země, z.s.
zuzana@svobodna-zeme.cz
+420 608 612 266
Daniela Vondráková
Hlavní průvodce
Organizace dne ve škole
Letní příměstské tábory
Kamila Skalníková
Průvodce, asistent pedagoga
Školní družina (I. stupeň)
Martin Vohralík
Hlavní lektor (pedagog)
Letní příměstské tábory
Mimoškolní aktivity, Školní klub pro náctileté (II. stupeň)
vohralik.martin@gmail.com
+420 739 364 610
Markéta Vohralíková Houšková
Lektor, Mentor
Oddělení kreativity, Komunitní zahrada
marketa.vohralikova.houskova@gmail.com
+420 731 104 581
Petra Zedníková
Lektor, Mentor
Letní příměstské tábory
Oddělení ekonomické
petra.domasinska@gmail.com
+420 777 597 662
Tereza Těšínská
Lektor, Mentor
tereza@terezatesinska.cz
+420 731 528 341
Alex Byček
Lektor, Mentor
alex@alexejbycek.cz
Petra Ménerová Blavková
Lektor
petra.mener@seznam.cz
Šárka Dvořáková
Pořádání workshopů a akcí pro veřejnost
+420 724 486 755