Podpořte vznik rejstříkové školy 

PODPOŘTE VZNIK REJSTŘÍKOVÉ ŠKOLY

Od podzimu 2025 otevíráme novou základní školu v České Kamenici.

Po dvouletém fungování naší komunitní svobodné školy jsme udělali další krok a k letošnímu podzimu se naše škola dočká vyhlíženého přestěhování do České Kamenice a vstupu do rejstříku MŠMT jako základní škola pro I. a II. stupeň.

Se samotnou realizací proměny v rejstříkovou školu se pojí řada změn a proto bychom Vás, milí rodiče a příznivci Svobodné země, poprosili o vyplnění krátkého dotazníku a sdílení Vašich plánu, očekávání, i případných obav.

Vyplněním dotazníku se nezavazujete k docházce Vašeho dítěte do školy, ten slouží pouze pro nás jako informace o Vašem zájmu, na základě kterého se Vám zavčas ozveme s informacemi o možnostech zápisu a přestupu do naší rejstříkové školy v České Kamenici.

Děkujeme!

Ochrana osobních údajů se řídí směrnicemi „GDPR – Směrnice pro ochranu osobních údajů a jejich zabezpečení“.

 

Hodnoty a principy vzdělávání v naší základní škole:

HODNOTY:

  • Svoboda
  • Respekt
  • Důvěra
  • Aktivita
  • Zodpovědnost
  • Komunikace
  • Možnost chybovat a prostřednictvím chyb se posouvat dále
  • Hravost a kreativita

PRINCIPY:

  • Vnitřní motivace jako základní princip učení. Dětem je přirozená touha poznávat, objevovat, učit se. Nenajdete u nás známky, hodnocení dobře x špatně, srovnávání, tlak na výkon či jiné prvky vnější motivace.
    .
  • Sebeřízení. Děti sami řídí své vzdělávání. Jen oni rozhodují o tom, co se chtějí naučit. Podnětné prostředí jim dává možnost seznámit se s rozličnými dovednostmi či vědomostmi a najít tak svůj potenciál. Rozpoznat, na co má talent a co je jeho silnou nebo slabou stránkou. Dětem je poskytována maximální důvěra na jejich cestě učením.
    .
  • Respektujeme individuální vývoj a zralost dětí.
    .
  • Věkově smíšená skupina, poskytuje dětem možnost učit se od sebe navzájem, učit se vzájemné spolupráci, diskuzi s možností pocítit zpětnou vazbu, respektu, budování kvalitních mezilidských vztahů.
    .
  • Prostřednictvím „školního“ sněmu se děti spolupodílí na chodu školy, společně vytváří smysluplná pravidla, přijímají zodpovědnost za svá rozhodnutí. (Hlasy dětí mají stejnou váhu, jako hlasy dospělých.) Děti jsou našimi partnery.
    .
  • Rodiče jsou součástí školy, mohou se zapojit do plánovaných aktivit, aktivně se podílet na chodu komunity.